Tehnici de alergare

Deci...esti alergator incepator, de mijloc sau avansat?

Esti confuz?

Pui alergarea pe primul plan inaintea altor lucruri?

Ceea ce va intrebam, este de fapt, cat de importanta este alergarea pentru voi? Exista multe argumente pro-alergare. Intrebarea este, conteaza?

Anita Active – Sutien sport model DynamiXstar

Carys Matthews de la ziarul The Guardian l-a intalnit pe doctorul Ed Kerry care spune asa:

“Alergarea este adesea cel mai ieftin si usor mod de a ne pastra in forma, dar daca tehnica de alergare este gresita, vom fi departe de adevar”, spune Kerry. “Cu o tehnica gresita vei avea probleme caci vei simti fiecare antrenament ca pe o corvoada.”

El spune, de asemeni “ca orice sport, alergarea este o problema de indemanare. Imbunatatiti-va tehnica si deprinderile si atunci fiecare antrenament va deveni o adevarata placere.”

Ross Tucker, Doctor in psihologie sportiva la Universitatea din Cape Town, Africa de Sud, arata ca: "Opinia mea este ca daca exista un mod de a alerga mai repede si cu mai putine accidentari garantat sa functioneze in cazul tuturor practicantilor, atunci acesta ar iesi la iveala de la sine. Este insa foarte dificil de imaginat cum milioane de oameni, cu diferite forme si marimi ale corpului, lungimi ale picioarelor, centre de gravitatie si unghiuri ale articulatiilor s-ar putea incadra intr-un singur tipar sau ar putea adopta o singura tehnica. Mai degraba poate fi imbratisata ideea ca trecerea timpului va corecta orice fel de greseli pe care le face o persoana". 

Anita Active – sutien sport model Extreme control

Accelerarea procesului natural al alergarii Cum te poti antrena pentru accelerarea procesului natural al alergarii in mod mai eficient pe masura ce conditia ta fizica se imbunatateste? Include cateva sprinturi de intensitate maxima in rutina ta saptamanala de antrenament (putini alergatori de cursa lunga fac acest lucru). Atingerea limitelor capacitatii tale de a produce viteza pura este un mod foarte bun de a stimula acele schimbari neuromusculare care duc la cresterea vitezei. Prin definitie orice schimbare a ritmului prin care cresti viteza de alergat este o imbunatatire a tehnicii de alergat. Numai 6-8 sprinturi a cate 10 secunde fiecare vor fi de ajuns.

Pe langa alergarea in viteza, alergarea intr-o stare de oboseala este cel bun mod de a stimula in mod natural corectarea ritmului. Incearca 3 antrenamente pe saptamana care sa te aduca intr-o stare de oboseala moderata pana la severa. Doua dintre ele ar trebui sa includa alergare in viteza (posibil un tempo si o sesiune de intervale pe pista) iar unul ar trebui sa fie o alergare lunga, de anduranta.

Capata asadar obiceiul de a-ti simti propriu-zis corpul atunci cand alergi si de a face aceste mici corecturi. Chiar si numai acest obicei iti poate imbunatati tehnica de alergat mai mult ca orice altceva.

Scapa de pantofi. Alergatorii tind sa alerge diferit cu pantofi de alergat fata de cum alearga fara, iar alergatul cu pantofi este mai putin eficient si creste riscul de accidentari mai mult decat alergatul fara incaltari. Desi pentru multi dintre noi alergatul cu picioarele goale nu este o optiune, orice alergator se poate obisnui sa alerge cu pantofi la fel de bine cum se poate obisnui fara, si astfel deveni mai eficient si mai putin predipus la accidentari.

Aproximativ 80% dintre alergatori pasesc mult prea in fata cand poarta pantofi de alergat in sensul ca piciorul atinge solul in fata soldurilor, de obicei pe partea cea mai posterioara a calcaiului. Acest lucru se intampla extrem de rar la alergatorii care alearga fara pantofi (caci daca ar proceda astfel si-ar rani calcaiele). Problema la faptul ca cei mai multi dintre noi pasesc mult prea in fata atunci cand alearga cu pantofi este aceea ca astfel se reduce eficienta alergatului si cresc riscurile de accidentari.

Poti insa reduce sau chiar elimina aceasta problema chiar si cu pantofi de alergat. Primul lucru pe care il ai de facut este sa porti cei mai usori pantofi cu cel mai subtire strat de captuseala pe care ii simti confortabili. Urmatorul lucru este sa te antrenezi cu o usoara inclinatie a intregului corp de la genunchi in sus (nu de la talie), ceea ce in mod natural va descuraja pasitul mult prea inainte. Intr-un final, va trebui sa-ti dezvolti un obicei de a simti unde la nivelul piciorului tau sunt concentrate fortele de impact cu solul si de a-ti tot antrena pasul incat sa simti ca acele forte se muta dinspre dosul calcaiului catre inceputul sau si chiar catre mijlocul piciorului.

Corecteaza-ti dezechilibrele musculare In societatea in care traim este un fapt foarte des intalnit ca anumiti muschi sa fie foarte slabi datorita faptului ca stam asezati foarte mult, pe cand altii sunt neobisnuit de incordati din acelasi motiv. Aceste dezechilibre le provoaca multor alergatori deficiente ale ritmului. Cei care desconsidera complet teoria conform careia tehnica alergatului poate fi invatata trec cu vederea peste aceasta sursa corectabila de deficiente ale ritmului. 

Anita Active – Sutien sport model DynamiXstar

Poti alerga mai bine Desi nu exista o singura metoda de alergat pe care toata lumea sa o poata invata si practica eficient, orice alergator isi poate imbunatati tehnica. Antrenamentele efectuate corect, deprinderea alergatului fara pantofi si corectarea dezechilibrelor musculare sunt cele mai sigure mijloace pentru dobandirea unui ritm eficient, puternic si rezistent la accidentari. “

Anita Active – Sutien sport model DynamiXstar

Prin urmare, dupa ce am citit mai multe articole referitoare la tehnici de alergare, am descoperit ca alergarea nu inseamna punerea unui picior in fata celuilalt mai repede decat atunci cand mergi. Nu pot sa-ti recomand ce tehnica sa alegi, asta depinde de tine. Pot sa-ti recomand ca pentru a face acest lucu, sa-ti iei cel mai bun sutien sport pe care-l ai, sau daca nu, sa-ti achizitionezi unul, si pot sa-ti garantez ca aceasta parte a corpului tau va fi “pe cele mai bune maini”!

#AnitaActive #sutienesport #clinicadesutiene

www.clinicadesutiene.ro

Contact

Adresa:

Str. Elena Caragiani nr. 20 A, Sector 1, Bucuresti

Telefon:

0722 472 855

Email:

office@clinicadesutiene.ro

Program de lucru:

Showroom:
Luni - vineri / 10:00 - 18:00
Online: non-stop

Avantaje

Calitate germană

Consultanță telefonică în alegerea sutienului potrivit

Comanzi ușor

Gama largă de produse

Mărimi pentru toate conformațiile

DISPONIBIL DIN STOC SAU LA COMANDĂ

Despre noi

Atunci cand vrei sa castigi TIMP, sa ai acces la INFORMATII complete si sa beneficiezi de CONSULTANTA de specialitate in alegerea produsului dorit, inseamna ca ai ajuns unde trebuie! Daca esti proaspata mamica sau esti in asteptarea bebelusului, consultantul prenatal si in alaptare certificat international (IBCLC) te poate consilia in alegerea sutienului potrivit pentru aceasta perioada. Atat pentru momentele in care esti o persoana dinamica, cat si pentru cele in care iti doresti sa fii o femeie rafinata si sa te bucuri de stil si confort, specialistii de la clinicadesutiene.ro stiu cum sa te consilieze prin prisma experientei lor in domeniu, a studiilor si training-urilor de specialitate. Iti suntem alaturi si te indrumam pas cu pas pentru ca tu sa ai toate beneficiile pe care ti le doresti din partea noastra.